Doelstelling/Reglement

Stichting-FCG
Wij zijn op de eerste plaats een regionaal muziek platform voor de regio Eemland, wat opgezet is om muzikanten aan elkaar te verbinden, om acts te formeren en acts aan podia te koppelen om optredens te organiseren. Daarnaast gaan wij actief op zoek naar nieuw talent in al zijn muzikale en kleurrijke vormen en ondersteunen deze in het (door)ontwikkelen en het in beeld brengen hiervan op de podia in de regio maar ook daarbuiten. Dit door middel van artikelen op onze (social)websites en het organiseren van events die uitgesproken de diversiteit aan muziek, talent en bevolkingsgroepen laat zien en horen. Wij streven naar het koppelen van muziek aan andere kunstdisciplines en dit voor een zo breed mogelijk publiek zichtbaar maken, dit is een pré bij het organiseren van al onze evenementen. Ook het opzetten en organiseren van praktische lesavonden over marketing, management en techniek voor iedereen die betrokken is bij het organiseren van livemuziek staat op de wensenlijst. Wij willen ons niet binden aan een vaste organisatie of podia, maar juist verbinden, door als een productiebedrijf van podia naar podia te hoppen en eigen podia te organiseren. Wij willen met zoveel mogelijk organisaties die daarvoor openstaan samenwerken. In onze fysieke studio’s verzorgen wij naast oefen en repetitie mogelijkheid, lesprogramma’s, artiestencoaching, RTV uitzendingen en studio- en podcast opnames of te wel een plek waar lokale muziek acts zich niet alleen kunnen door ontwikkelen maar ook presenteren.

Zeven op Zondag bij en met FLUOR. Foto: Cees Wouda

Website,
Wij hebben een site waar wij alle lokale producten die met betrekking tot muzikale live entertainment van belang zijn als, podia- studio- repetitieruimten, instrumenten winkels, reparatie, studie en opleiding in beeld brengt. Ook staan hier de zich aan het platform gecommitteerde acts op, boekers moeten hier uiteindelijk nagenoeg blind kunnen boeken, gezien wij de kwaliteit garanderen. Met heldere minisites helpen wij act en boeker aan de juiste info voor act info, techniek en marketing. Er komt een speciale pagina waar wij sponsors, donateurs en personen in beeld gaan brengen die ons concept steunen.

Vrijwilligers
Wij hebben een grote pool aan vrijwilligers die meewerken aan tal van producties die wij zelf bedenken. Noem een Zeven op Zondag, Zever op Zondag, Het FCG-Collective, Studio-FCG draait door, De debattafel, De Kamersessies, Rondje van de Stad en meerdere muzikale projecten die hier zijn oorsprong heeft of geland zijn. De vrijwillige basis van artiesten en technici draait om eigen non-commerciële producties. Wordt dit gemeengoed of is er een productie wens bij derden dan is het zeker niet zomaar vanzelfsprekend dat dit op vrijwillige basis opgetuigd gaat worden. De doelstelling is om producties die bedacht worden een kans te geven en uit te proberen en een kans van slagen te geven. Iedereen mag met een format komen als het aansluit bij onze doelstellingen, een klein team bekijkt dan of dit haalbaar en wenselijk is.

Eigen producties,
Wij hebben inmiddels twee ruim gefaciliteerde oefenruimten, Het Pomphok en Het Kantoor en daarnaast De Huiskamer, wat ook dienstdoet als controlroom voor opname sessies en de RTV uitzendingen. Hier worden producties opgetuigd en geoefend in het belang van Amersfoort muziekstad. Veel van de technische materialen worden aan elkaar beschikbaar gesteld met strakke afspraken. Zo kan iedereen eens proeven aan een ander instrument, versterker of b.v. mengtafel. Dit is het model wat vanaf 2017 gegroeid is en velen in onze stad inmiddels kent en liefheeft…
Wij stellen onze studio’s en ruimten beschikbaar aan producties die #AmersfoortMuziek- en Klassiekstadstad in beeld brengen, als de kamersessies, RTV uitzendingen en muzikantensamenwerkingsprojecten als b.v. de Bowie Bonanza op Lepeltje Lepeltje en Kurt Cobain tribute in FLUOR. In de toekomst willen wij het audiotechniek verder aanvullen met videotechniek. Ook met de techniek steunen wij samenwerkingsproducties, mits deze geen commerciële doelstelling heeft.

Website,
Op onze site vindt u middels nieuws en linken alle lokale producten die betrekking hebben op de muzikale live entertainment als, podia- studio- repetitieruimten, instrumenten winkels, reparatie, studie en opleidingen, dit alles in samenwerking met citymarketing Amersfoort, kijk op www.amersfoortmuziekstad.nl  Met www.bookthat033.nl zijn wij de samenwerking aangegaan om alle acts uit onze stad overzichtelijk in beeld te krijgen en te brengen.  Al onze producties kunt u hier vinden met doorlinken naar ons Youtube kanaal. Ook de samenwerkingsprojecten en het laatste nieuws vindt u hier.

Facebook & Instagram,
Hier is een besloten en een externe Facebook pagina draaiend.
De besloten facebook Studio-FCG site is voor de club mensen en organisaties die dienstbaar zijn aan de live beleving van #AmersfoortMuziekstad. Hier kan men vragen aan elkaar stellen, acts opzetten, evenementen organiseren en diensten aanbieden. De openbare Facebook site is voor alle livemuziek liefhebbers in de regio, wij zetten hier alle op FB aangemaakte evenementen met betrekking tot livemuziek op, van rock tot klassiek, aangevuld met eigen en gepubliceerde stukken en fotoverslagen uit de lokale media.  Een complete schowcase dus van #Amersfoortmuziekstad en #Amersfoortklassiekstad.
Op onze Instagram droppen we de laatste beelden uit de studio of van de podia uit Amersfoortmuziekstad.

Al het bovenstaande is ontstaan uit de wens om muzikanten en partijen te verbinden en vooral startende muzikanten en acts de gelegenheid te geven op een breder en professioneler podium en daarmee de diversiteit van muzikaal Eemland meer kans te geven in beeld te komen.

Stichting-FCG is de verbinding tussen artiesten, muziekstijlen, kunstvormen, podia en publiek.

Het bestuur van Stichting-FCG
Bernard van Gellekom